Thursday, January 19, 2017

Spune NU circului cu animale, spune DA circului cu acrobați

Aveam vreo 6 - 7 ani când am fost la circ. M-am plimbat pe spatele elefantului, eu și încă vreo 7 copii, câți am încăput. Dacă aș putea să mă întorc în trecut, i-aș cere iertare acelui elefant. I-aș spune cât îmi pare de rău că, prin ochii mei de copil nu am văzut suferința din ochii săi. Și i-aș mai spune că îi dedic următoarele rânduri...

În ochii unui adult, circul cu animale este doar o defilare tristă a omului care subjugă animalul. Sub biciul „dresorului”, animalul se supune... stă în două labe, se rostogolește, trece prin cercul de foc, deși e speriat de flăcări și instinctul îi dictează să fugă. Animalul nu înțelege „De ce?” trebuie să execute aceste comenzi, el știe doar că, dacă nu ascultă, va fi înfometat, va fi lovit cu biciul sau va primi electroșocuri și alte și alte „tratamente” ce se ascund, departe de ochiul publicului, în spatele cortinei triste, alături de cuști înguste și drumuri nesfârșite... În aplauzele publicului...
Vrem să finanțăm suferința? Dacă diminuăm prezența, se diminuează aplauzele și odată cu ele finanțele.
Circul cu animale trebuie să dispară. La fel cum au dispărut, cu multă vreme în urmă, grădinile zoologice cu oameni. Hmm.. greu de crezut că a existat asa ceva? Dar vă invit să nu mă credeți pe cuvânt, ci să cercetați, să căutați informații despre cum sunt tratate animalele circului... „google it!”.
Circul cu animale trebuie să ia sfârșit, dar acesta nu trebuie să fie sfârșitul circului. Ei, oamenii circului, se pot „reinventa”, bineințeles fără animale, prin numere de acrobație, contorsionism, magie, eternul clown.
Ați văzut vreodată o reprezentație Cirque du Soleil? Ei sunt primii care au reinventat conceptul de circ, înlocuind animalele cu un spectacol inovator, cu acrobați unul și unul. Fiecare spectacol al lor este o poveste, cu costumațiile colorate și cu atmosfera întreținută de formația cu același nume. Numerele lor, de acrobație, de dans, de contorsionism, te lasă fără cuvinte. Acum sunt cunoscuți la nivel mondial, anual au reprezentații și în Europa. Dacă circul are un viitor, cam așa ar trebui să arate.

Aveam vreo 6 - 7 ani când am fost la circ. A fost prima și, din fericire, ultima mea întâlnire „live” cu circul cu animale. Copiii trebuie să învețe că natura unui tigru este să alerge liber în sălbăticie. Și că elefanții trebuie să stea cu turma lor, nu să plimbe copii în spinare.




No comments:

Post a Comment